Edward Stachura ‘Pokocham ją siłą woli’

"Ja nie jestem wieloma kobietami. Jestem jedną kobietą i chcę być jedną. I nie chcę wielu mężczyzn. Chcę jednego. Chciałabym. Rozmawiam nieraz z koleżankami, tak ogólnie, ale trochę też o tym, i one mówią: “Trzeba mieć zdrowy stosunek do tych spraw”. Zdrowy stosunek według nich to spać z każdym mężczyzną, który się podoba, który jest przystojny albo miły, ujmujący, albo który kobiecie czymś imponuje, szybką jazdą na motorze, szampańskim wydawaniem pieniędzy albo grą na gitarze, albo czymś w tym rodzaju. Jeżeli to jest zdrowy stosunek, to mój jest chory."

"-Czy to nie dziwne, jak los nas ze sobą zetknął?
-Nie przypisuj losowi zbyt wielkich zasług, skarbie. Pragnąłem Cię od pierwszej chwili, gdy Cię zobaczyłem. A niektórzy mężczyźni zawsze znajdą sposób, by dostać to, na czym im zależy, nawet jeśli los nie chce im podać pomocnej dłoni."



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz