COŚ MĄDREGO, CZYTAJCIE CAŁOŚĆ. TAKIE SAME ZASADY.
1) Jeżeli chcesz iść ze mną na sesję i nie jesteś modelką z dużym doświadczeniem (np. nie pracujesz dla agencji modelek) licz się z tym, że będą to zdjęcia płatne.
2) Jeżeli chcesz mogę wykonać sama makijaż na sesji, będzie wliczone to w cenę.
3) Jeżeli do mnie piszesz, pokaż swoje portfolio. Warto wiedzieć, komu będzie robiona sesja.
4) Jeżeli pytasz mnie z góry jaki jest koszt takiej sesji, nie licz, że Ci odpowiem – nie wiem nic o tematyce sesji, ani o rekwizytach potrzebnych do sesji.
5) Do podsumowania kosztu sesji potrzebny mi jest jej ogólny zarys: gdzie będzie wykonana, co będę musiała do niej kupić, czy będę wykonywać makijaż, gdzie ją wykonamy, oraz NAJWAŻNIEJSZE: kim jesteś i jak wyglądasz (czy zdjęcia będę mogła wstawić do swojego portfolio).
6) Proponując mi za sesję kwotę 20 zł obrażasz mnie – czy moje prace warte są tylko tyle? Moja stawka naprawdę nie jest wygórowana. Miej także na uwadze, że praca fotografa to nie tylko wykonywanie zdjęć, a także poszukanie miejsca na sesję, dojazd tam, ustawianie i poprawianie modelki, ustawianie światła, a potem pracochłonna obróbka ich. Policz sobie orientacyjnie czas wykonania tego wszystkiego i podziel przez to stawkę, którą fotograf zaproponował. Czy to naprawdę wiele?
7) Nie wysyłam z sesji wszystkich zdjęć. Zadaniem fotografa jest wybranie najlepszych zdjęć z sesji i wysłanie ich. Wysyłanie też tych nieudanych jest strzałem w kolano.
Jeżeli z sesji będzie więcej ciekawych zdjęć, na pewno je wyślę. Nie widzę natomiast sensu wysyłania 10 identycznych zdjęć.
9) Przerabiając zdjęcia przykładam się do retuszu i obróbki każdego. Niektórzy fotografowie ustawiają sobie automatyczną obróbkę, aby zaoszczędzić czas – ja czegoś takiego nie uznaję.
10) Dostaniesz ode mnie zdjęcia na swój adres e-mail, obrobione i w dobrej rozdzielczości. Masz prawo wykorzystać je niekomercyjnie (portale społecznościowe, blogi, itp.) Nie masz natomiast prawa wykorzystywać ich komercyjnie, czyli gdziekolwiek sprzedawać i czerpać z tego korzyści. Nie masz także prawa ingerować w ich kadrowanie, obróbkę – jest to naruszanie prawa.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz